The Jedi Order > Knights of the Old Republic > Děj

Knights of the Old Republic

Hra se odehrává několik tisíc let před událostmi jak filmů, tak Dark Forces, to znamená, že autoři měli dostatek prostoru k vytvoření poutavého příběhu, což se jim beze sporu podařilo.

Před dvaceti lety skončila válka s Exar Kunem, což mělo za následek prořídnutí řad rytířů Jedi. Po Exar Kunovi přišli Mandaloriané. Proti nim se i proti vůli Rady Jedi vydává mladý Jedi Revan spolu s několika dalšími Jedi, jako je například jeho přítel Malak. Revan vede flotilu Republiky a podaří se mu Mandaloriany porazit. Revan však i s flotilou mizí někde ve Vnějším pásu.

Obrázek ze hry

O několik let později se Revan vrací, ale prohlašuje se za Temného pána ze Sithu a Malak se stává jeho učedníkem. Revan má na své straně obrovskou armádu a nikdo neví, jak ji mohl získat. Začíná válčit proti Republice, která je však vysílena válkami a proto lehce prohrává. Rytíři Jedi se proto pokusí o riskantní útok na Revanovu vlajkovou loď. Útok vede mladá Bastila, která má dar Síly Bitevní meditace, díky níž posiluje přátelské jednotky a do srdcí nepřátel vlévá strach. Rytířům Jedi se podaří vniknout na Revanovu loď a když již Jedi stojí proti Temnému pánu, Malakova loď vypálí na Revanovu loď salvu z blasterových děl a loď zničí.

Vy začínáte na lodi Endar Spire, která je napadena Sithy. Jste jeden z žoldáků pracujících pro Republiku. Musíte se co nejrychleji evakuovat, protože bitva je ztracena. Jak postupujete lodí, jsou postupně pobíjeni rytíři Jedi ivaši přátelé. Setkáváte se s legendárním vojákem Carthem Onasim, který je na straně Republiky. V poslední chvíli společně uniknete z vybuchující lodi a přistáváte na Tarisu. Během spánku máte podivný sen, či spíše vizi. Je na ní jakási rytířka Jedi bojující se Sithem. Když se probudíte, zjistíte od Cartha, že jste prospali několik dní a ze spaní křičeli. Dozvídáte se také, že velitelem Endar Spire je Bastila, která uprchla z Revanovy lodě, a vy jste na palubě, protože si vás osobně vyžádala, ale ani jeden z vás neví proč. Bastilin záchranný modul přistál také někde na Tarisu, a vy se ji proto vydáváte spolu s Carthem hledat.

Taris je obchodní planeta donedávna ovládaná zločinci, nyní ovládaná Sithy. Musíte proto hledat v utajení. Na Tarisu se dá dělat spousta zajímavých věcí. Například navštívit několik kantýn, v jedné z nich si můžete zabojovat v aréně nebo zahrát Pazaak, což je jakásy karetní hra, v jiné kantýně se zase můžete stát lovcem odměn. Město je rozděleno do několika vrstev, horní město je sídlem těch bohatších, dolní město je ovládáno různými gangy a úplný spodek je osídlen chudinou a vyvrhely společnosti.

Obrázek ze hry

Vaše osudy vás zavedou mezi jeden z gangů, díky němuž získáte informace o Bastile. Vy a Carth najdete Twi'leckou dívku jménem Mission, která jediná vám může pomoci. Ta vám pomoc slíbí, pokud ji pomůžete zachránit jejího wookijského přítele Zalaabara. Dále musíte porazit Rancora a postupem času se dostanete na závodiště kluzáků, kde je hlavní cenou otrokyně - Bastila. Po vašem vítězství vám ji však nechtějí vydat, a tak se Bastila osvobodí sama a společně porazíte přesilu gangů. A teď se už jen dostat z Tarisu.

Při jednom rozhovoru s Bastilou se zmíníte o vašich snech a ona si myslí, že byste mohli být citliví na Sílu. Také vás kontaktuje jistý Canderous Ordo - Mandalorian. Prý ví, jak se dostat z planety, ale musíte ho vzít s sebou. Dá vám tip na jednoho droida, který má přístup do Sithské základny, kde se dají sehnat přístupové kódy, aby vás planetární sithská obrana nesmetla z oblohy, když se budete pokoušet odletět. Vy ty kódy samozřejmě dostanete a Canderous vymyslí plán. Jeho současný zaměstnavatel - gangster Davik - vlastní jednu z nejrychlejších lodí galaxie - Ebon Hawk. Předstíráte proto, že se chcete připojit k Davikovi a tak se dostanete do jeho sídla.

Mezitím nový Temný pán - Malak pozoruje Taris a je velice netrpělivý, protože on chce Bastilu také najít a zabít. Její Bitevní meditace je pro něho velikou hrozbou. Nakonec rozkáže celou planetu zničit. A tak, když konečně dorazíte k Ebon Hawku, je Taris bombardován a Davik, se svým nejlepším nájemným vrahem Calo Nordem stojí u lodi. Svedete o ni boj, který skončí tak, že Davik i Calo jsou zasypáni pod ruinami budovy, díky Sithskému bombardování. Na poslední chvíli odlétáte i se svými přáteli z planety.

Obrázek ze hry

Přilétáte na Dantooine, tajnou akademii Jedi. Zde naleznete úkryt před Sithy. Zároveň podstoupíte výcvik rytířů Jedi. Během výcviku spolu s Bastilou najdete podivnou jeskyni, v ní droida, který stále mluví o podivných Stavitelích a věci zvané Star Forge, která, jak se zdá, bude nějakou zbraní. V jeskyni je i hvězdná mapa, která by měla ukazovat na polohu Star Forge, ale není úplná. Ukazuje však další světy a vy se je tedy rozhodnete prozkoumat.

A tak navštívíte Kashyyyk, planetu gigantických stromů a domov Wookiů, kteří bojují s Czerka Corporation, což je gigantická společnost, která ovládá celé světy a spolupracuje se Sithy. Na této planetě potkáte zajímavého staříká jménem Jolee Bindo, rytíře Jedi. Ten vám pomůže najít další hvězdnou mapu a přidá se k vaší partě. Na tomto světě se narodil Zalabar, můžete mu pomoci se starými nedořešenými spory.

Další planetou je vodní svět Manaan, kde žijí Selkathové striktně dodržující neutralitu. Na planetě jsou základny Sithů i Republiky, protože zde kupují vzácné Kolto - nejlepší léčivo galaxie. Zde se podíváte například do podmořské základny a budete řešit záhadu "velké ryby" nebo můžete pomoci starému příteli Joleeho Binda. Na dně oceánu také naleznete další díl do skládanky v podobě již třetí hvězdné mapy.

Tatooine je nám jistě známá pouštní planeta, kde žijí píseční lidé, kteří přepadají Czerku a horníky. Také se zde zdržuje komunita lovců trofejí a největší trofejí je pouštní drak. Toho nakonec dostanete a v jeho doupěti objevíte další hvězdnou mapu. Kromě potíží s pouštními lidmi zde můžete řešit "záhadu" s otcem a matkou Bastily.

Obrázek ze hry

Darth Malak za vámi mezitím pošle Calo Norda, který uprchl z Tarisu a chce si s vámi vyřídit účty a Malak zase chce vidět mrtvou Bastilu. Když Calo neuspěje (samozřejmě že jej zabijete vy), pošle za vámi svého žáka - Darth Bandona, kterého jste viděli už na Endar Spire a zavraždil vašeho přítele Traska. Toho v souboji také porazíte.

Poslední hvězdná mapa se nachází na Korribanu, domovině Sithů po tisíciletí a zde je také Sithská akademie, na kterou se musíte dostat. Díky všemožným zkouškám můžete poodhalit minulost Temných pánů ze Sithu a také jejich pád. A samozřejmě najdete poslední hvězdnou mapu.

Při prolétání vesmírem vás zajme loď Leviathan, vlajková loď Saula Caratha, kterému se chce Carth Onasi pomstít za smrt jeho rodiny. Na této lodi je také Darth Malak. Vymyslíte plán, jak uniknout, ale cestou do hangáru potkáte nejdříve Saula, kterého zabijete, a tak se Carth konečně pomstí. Potom potkáte samotného Malaka, který vám odhalí pravdu - vy jste Darth Revan, Bastila vám lhala a Rada Jedi vám přeprogramovala Silou mysl. Potom s vámi Malak bojuje a před smrtí vás zachrání pouze statečný Bastilin čin, že se obětuje a nechává se zajmout Malakem, čímž vám dá šanci na útěk. Nakonec se dostanete z Leviathanu pryč.

Můžete se také podívat na Yavin 4, ale jen na základnu obíhající tento měsíc. Tamje Rodian, u kterého je možné zakoupit si různé užitečné věci a vyřešit problém s Trandoshany.

Pomocí souřadnic získaných ze všech hvězdných map přiletíte k obrovské vesmírné základně. Toto je bezpochyby Star Forge. Vy jste však napadnuti a nuceni nouzově přistát na planetě poblíž. Stihnete pouze odeslat souřadnice polohy Star Forge Republice.

Planeta, na které jste, je vrakovištěm lodí. Takže sehnat náhradní součástky není zas takový problém. Horší je, že tuto planetu chrání nějaký štít, kterým neproletíte ven. Záhy potkáte rasu Rakatů, jejichž předkové s pomocí Síly postavili Star Forge a podrobovali si ostatní národy. Nyní však Rakatové chtějí Star Forge zničit. Je totiž dokonalá továrna, vyrábějící spousty techniky a jak se zdá Revan, tedy vy spolu s Malakem zde již byli a slíbili zničení Star Forge, a proto vám Rakatové nechtějí věřit. Musíte jim dokázat, že jste se změnili a teprve potom vám dají Rakatové přístup do chrámu, kde můžete vypnout štíty planety.

Obrázek ze hry

V chrámu jsou však usídleni Sithové a je zde spousta nástrah. Když se konečně dostanete k ovládání štítů, stojí před vámi Bastila. Ale bohužel, Malak ji obrátil na Temnou stranu a ona vás na ni láká také. A teď je první zásadní rozhodnutí ve hře. Buď se přidáte k Temnotě definitivně a půjdete s Bastilou, nebo zůstanete u Světla a s Bastilou budete bojovat. Pokud se přidáte k Temnotě, tak zabijete mnoho svých společníků a vyrazíte na Star Forge ji ovládnout a stát se novým Temným pánem, tak že zabijte Malaka, což se vám samozřejmě podaří. Pokud se přidáte ke Světlé straně, bojujete s Bastilou, která uprchne a vy odlétáte na Star Forge spolu s Republikovou armádou s tím, že ji zničíte a Malaka zničíte. Cestou potkáte Bastilu, kterou můžete přesvědčit, aby se vrátila ke Světlu, porazíte Malaka a stanete se hrdinou Republiky a plnohodnotným rytířem Jedi.

Příběh je velice komplikovaný, a to proto, že má spoustu odboček. Snažil jsem se o co největší zjednodušení.