The Jedi Order > Knights of the Old Republic

Informace o hře Knights of the Old Republic

Obal hry Knights of the Old Republic

Star Wars: Knights of the Old Republic (dále jen KotOR) je jednou z mála RPG her ze světa Star Wars. Odehrává se několik tisíc let před první episodou, takže na Kyla Katarna zapomeňte a vlastně zapomeňte na všechny postavy ze Star Wars, které znáte. Ve hře jsou sice zmínky o nějakých "slavných hrdinech", jako třeba Exar Kun nebo Darth Bane, ale tento časový odstup je především proto, aby si mohli autoři s příběhem dělat v podstatě co chtějí. A jak se jim to povedlo? No, to se vám pokusím během několika dalších řádků sdělit.

LucasArts si na vývoj této hry za spolupracovníky vzali BioWare corp, firmu, která má za sebou takové pecky jako Baldur's Gate, což už něco slibuje.

Na ovládání hry je poznat, že se vytvářela i pro X-Box. Hru sledujete z pohledu třetí osoby kolem vaší postavy (s tím, že lze kameru natáčet kolem postavy, která zůstává stále ve středu obrazovky). Pohled z první osoby lze získat stisknutím klávesy Caps Lock (standardně), ale to je jen na kochání :-). Vašeho hrdinu ovládáte pomocí myši a tlačítek na klávesnici. Pohyb je přes písmenka W,A,S,D a nebo stisknutím obou tlačítek myši a natáčením. Boj probíhá na tahy v reálném čase s tím, že lze hru kdykoliv pozastavit a přidat do řady bojové akce, síly, použití předmětů a podobně. Tento systém je velice přehledný a navíc vyhrává ten, kdo umí lépe taktizovat a ne ten, kdo umí rychleji klikat.

Jako v každém dobrém RPG, i zde si můžete zvolit mezi různými charaktery. Zde to jsou Soldier, ScoutScoundrel s tím, že si také můžete zvolit muže nebo ženu. Výběr charakteru hru ovlivní pouze minimálně, protože postupným vyvíjením se z vašeho Scouta může stát killer a ze Soldiera tichošlápek. Charaktery se liší bonusovými statistikami (např. Soldier může už od začátku mít všechny typy zbrojí, Scout zase implantáty apod.) a předurčením, které můžete ovlivňovat dle libosti, jednoduše řečeno - máte volnou ruku ve vývoji vašeho charakteru, už jen tím, že později získáte možnost vybrat si mezi dalšími třemi charaktery, a to konkrétně při Jedi výcviku (vybíráte si mezi Jedi Guardian, Jedi Sentinel a Jedi Consular), takže tu máme další možnosti, jak dál. A to ještě nemluvím o tom, že vaše chování ovlivňuje to, na jaké stojíte straně Síly a s tím spojené ceny Sil, ale to bych šel do velkých detailů. Tomuto tématu se budeme věnovat jinde.

Obrázek ze hry

Hudba je ve hře povětšinou nová, pouze několik málo motivů jsou nám známé skladby pana Williamse. Nová hudba je však také na úrovni a skvěle podbarvuje atmosféru hry.

Když už jsem nakousl tu atmosféru, tak to dokončím. Z této stránky není hře přiliž co vytknout. Vychytaný příběh se spoustou zvratů a vedlejších odboček, komplexní svět, známé světy jako třeba Tatooine, Korriban nebo Kashyyyk. Také grafika je na velice vysoké úrovni, zvlášť pěkně vypadají souboje se světelnými meči.

Hru jsem dohrál již několikrát a pokaždé trochu jinak. Máme tu sice "pouze" dva odlišné konce, ale postupů, jak jich dosáhnout je hned několik, takže srandy kopec během hraní. A teď abych hru nějak zhodnotil. Jedná se o výborně propracované RPG z prostředí hvězdných válek, které může překonat snad jen KotOR2, který již vychází. Uvidíme, jak to dopadne.