Základy boje mečem

Akrobacie

Ve většině případů je potřeba mít Force Jump na úrovni 2, případně meč jako zbraň. Dále je obvykle některou klávesu podržet ke kýženému efektu déle. V této části jsem převážně čerpal z readme.txt.

  • Skoky (Jumps)

    Obvykle se skoky provádějí při některém směru pohybu, jsou dvě možnosti jak provést skok: s přemetem (flip) nebo bez. Pokud chcete skočit bez přemetu, musíte těsně před stiskem klávesy pro skok pustit klávesy pohybu. Platí, že výška skoku je dána délkou držení klávesy pro skok.
  • Kotouly (Rolls)

    Při držené klávese pro pohyb stiskněte přikrčení (crouch), přejdete do kotoulu. Lze učinit i při dopadu ze skoku, vypadá to hezky :-) Hodí se, pokud se chcete dostat rychle z nebezpečí či za nepřítele. Přikrčení je také šikovné při uhýbání vodorovným sekům.
  • Odrážení od stěn/kopání nepřátel (Wallflips/Kicks)

    Buď stiskněte dvakrát skok při pohybu vpřed nebo jednou při úkroku. Musíte se dostat až do blízkosti stěny či nepřítele.
  • Chůze po stěně (Wallrun)

    Běžte podél stěny, pak držte klávesu pro úkrok směrem ke stěně a stiskněte skok. Pokud stisknete skok ještě jednou v průběhu wallrunu, eleganě s přemetem dopadnete zpět na zem
  • Skok do dálky

    Hmm, pod tímto názvem se skrývá následující pohyb: nejprve skočte na nějakou šikmou plochu (nebo na schody) z její vyšší strany, ve chvíli dopadu pak znovu stiskněte skok. Pokud se vám podaří stisk skoku ve správnou chvíli, skočíte o něco dál než při normálním skoku, ale užitek v boji je minimální.

Základní bojové pohyby

Následující pohyby/útoky lze dělat každým stylem.

  1. vpřed nebo vzad + útok - rovný sek dolů
  2. úkrok + útok - vodorovný sek
  3. úkrok + vpřed + útok- šikmý sek shora
  4. úkrok + vzad + útok - šikmý sek zdola
  5. vzad + útok - bod vzad, pokud je tam protivník (nedá se cvičit na sucho)

Saber Lock

Česky zaklesnutí mečů, v takové situaci je vaším cílem přetlačit protivníka. Uděláte to rychlým mačkáním primárního útoku, a když říkám rychlým, tak opravdu rychlým :-) Jsou v podstatě tři možnosti, jak saber lock dopadne. Buď vy přetlačíte oponenta nebo on vás a nebo přetlačování dopadne nerozhodně a jen od sebe odskočíte. Pokud vyhrajete, protivník je odhozen na zem, nebo pokud má málo zdraví (cca. pod 20), useknete mu ručičku a tím ho zlikvidujete úplně. Také se můžete pokusit o výhru při přetlačování použitím síly Force Push.

Saber Challenge

Hra Jedi Outcast přinesla hráčům hry Jedi Knight: Dark Forces II příjemné zlepšení v podobě vyzývání na duel. Implicitně je tato funkce nastavena na klávesu K - nastavte kurzor na trup protivníka a stiskněte příslušnou klávesu. Protivník, pokud chce duel, výzvu stiskem klávesy přijme (nebo neudělá nic, pokud zápasit nechce).

Při duelech se zavedla jistá pravidla. Před bojem vypněte meč, pokud to neudělá samotná hra (klávesa 1 nebo kde máte meč) a ukloňte se (přikrčení a případně sklopte pohled dolů). Boj začíná až když oba bojovníci znovu zapnou meče. Další drobná pravidla jsou nesekat do ležícího protivníka (po skopnutí nebo poražení v saber locku), nesekat do lagujícího nebo chatujícího protivníka.